2009년 1월 7일 수요일

2009년 시산회 09-1-7

지난 월요일은 현대자동차 퇴임임원 모임인 자우회의 신년하례회 때문에 정기 월요산행을 미루었던 것을 오늘 2009년 신년 시산회를 가졌다. 금년도 사고없는 좋은 산행을 기워하면서...
Due to HMC Ret'd HMC Executives Club's New Year's Greetings on Monday the 5th, our Monday hiking had to be postponed and we had the first hiking of the year, on January 7 with a wish we should have safe hikings in 2009.
User image

여름에 걸어놓은 수영급지 경고 표시가 아직도 걸려있다. 계곡 얼어붙은 물을 깨고 수영할 사람이 있을까? 캠페인성 설치물은 설치도 중요하지만 제거하는 것도 잊어서는 안될 일인 것 같다.
A sign put up during the last summer says 'swiming is prohibited'. Anybody intends to swim in frozen water? I do't think so.
User imageUser image
올겨울은 서울 경기 지방은 몹시 가물었다. 계곡에 쌓인 눈이 전혀 없다. 등산로도 무척이나 말라있다. 모처럼 얼어붙은 계곡의 작은 폭포가 반갑다. 아래 사진들을 클릭하면 확대해서 볼 수있다.
Owing to the drought this winter with little snow, there was no remaining snow even in the shadowy vallley and the trail was pretty dry. Click the little phots to enlarge to enjoy more.

User imageUser image
북한산성에서 백운대를 오르기 위해서는 필히 통과해야 하는 위문의 문패를 떼어 내고 있다. 작업하는 이들에게 왜 떼어 내느냐고 물었더니 원래 문의 이름이 암문(暗門)이였으나 일정 때 일본사람들이 임의로 바꾸어 놓았기 때문에 원상복구시킬 계획이라고 했다.
There is Wimun which is the last gateway to the Baegundai, the summit of Bukhasan. The nameboard of 'Wimun' was being removed to replace with its original name 'Ahmmun'.
User image
주차장에서 출발한지 딱 두시간만에 정상에 다달았다. 새해 안전한 산행을 기원하면서 만세!
Hurrah! Finally we reached the Baegundae after two-hour-hiking from the parking lot at the base.

User imageUser image
백운대에서 본 만경대와 그 넘어 연봉들이 씰루엣으로. 이제 보니 모두 올라가본 연봉이다.
The peaks surrounding Baegundae that I have climbed all multiple times.
User imageUser image
지금까지 계곡을 따라 황경을 훼손하고 어지럽게 만든 사람들은 당국의 북한산 계곡 정화계획에 항변하고 있다.  결국 저들이 원하는 것은 철거 보상비를 더 받아내자는 것이 아닐까?
An important project is now taking place to retore the national park which is severely damaged and polluted by the unlawful residents and merchants. The banners are showing a stubborn resistance and objections from the merchants.
However, we need the restoration of the national park for protection of nature and environments.

2008년 12월 미국 자동차판매 보고

업데이트된 2008년 12월 미국 자동차판매 보고를 올립니다.
작년 12월 자동차 판매는 2007년 12월비 35.6%감소, 연 누계로는 18%가 2007년에 비해 감소했다. 현대차 그룹은 12월 판매는 전년비 45.2 % 감소,  일년 판매누계는 전년비 12.6%가 감소했다.
 
Dec. Dec. Dec. 12 mos. 12 mos. Pct.
2008 2007 chng. 2008 2007 chng.
Aston Martin 100 172 –41.9% 1,600 1,202 33.1%
BMW Group* 21,648 33,797 –35.9% 303,604 336,265 –9.7%
Chrysler LLC** 89,813 191,423 –53.1% 1,453,122 2,076,650 –30.0%
Daimler AG*** 20,878 27,287 –23.5% 249,750 253,433 –1.5%
   Ford/Lincoln/Mercury 133,372 195,105 –31.6% 1,907,864 2,386,957 –20.1%
   Aston Martin 856
   Jaguar 1,522 7,021 15,683 –55.2%
   Land Rover 4,887 14,292 49,550 –71.2%
   Volvo 4,953 9,341 –47.0% 73,102 106,213 –31.2%
Ford Motor Co.**** 138,325 210,855 –34.4% 2,002,279 2,559,259 –21.8%
General Motors***** 220,030 319,837 –31.2% 2,954,819 3,822,611 –22.7%
American Honda† 86,085 131,792 –34.7% 1,428,765 1,551,542 –7.9%
Hyundai Group†† 38,681 70,555 –45.2% 675,139 772,482 –12.6%
Isuzu 188 492 –61.8% 4,758 7,098 –33.0%
Jaguar Land Rover‡ 3,446 23,508
Mazda 17,965 24,556 –26.8% 263,949 295,737 –10.7%
Mitsubishi 4,570 5,904 –22.6% 97,257 128,993 –24.6%
Nissan††† 62,101 89,555 –30.7% 951,350 1,068,237 –10.9%
Porsche 2,154 2,891 –25.5% 26,035 34,693 –25.0%
Subaru 17,287 18,739 –7.7% 187,699 187,208 0.3%
Suzuki 3,650 7,361 –50.4% 84,865 101,884 –16.7%
Toyota‡‡ 141,949 224,399 –36.7% 2,217,660 2,620,825 –15.4%
VW‡‡‡ 25,442 29,359 –13.3% 313,581 328,068 –4.4%
Other (estimate) 655 783 –16.3% 7,691 7,877 –2.4%
TOTAL 894,967 1,389,757 35.6% 13,247,431 16,154,064 18.0%
Numbers in this table are calculated by Automotive News based on actual monthly sales reported by the manufacturers and may differ from numbers reported elsewhere.
Source: Automotive News Data Center
Note: Other includes estimates for Ferrari, Lamborghini and Lotus; actuals for Maserati
*Includes Mini and Rolls-Royce
**DaimlerChrysler sold the Chrysler group on Aug. 3, 2007
***Incudes Maybach, Mercedes-Benz and Smart
****Includes Jaguar and Land Rover (through May 31, 2008) and Volvo; Aston Martin's estimated sales are included through May 2007
*****Includes Saab
†Includes Honda Division and Acura
††Includes Hyundai and Kia
†††Includes Nissan Division and Infiniti
‡Tata Motors includes Jaguar and Land Rover as of June 1, 2008; Jaguar Dec. 2008 sales are estimates
‡‡Includes Toyota Division, Lexus and Scion
‡‡‡Includes VW, Audi and Bentley

도요다 태양전지 자동차 개발?

도요다가 태양 전지 자동차를 (that solar-powered Toyota) 기대하지 말라고 했었는데~~
최근 로이터 통신에서 나온 말로는 플러그-인 자동차가 중간 단계로 나오겠지만 태양 전기자동차를 개발하는 것 같다고 한다. 논평가의 흥분에도 불구하고 우리가 짐작하는 것 보다 더 나아가고 있는 것 같다. 비교적 낮은 출력의 광전지는 양산되는 자동차의 타입에 제한적이지만, 도요다는 분명히 이런 제약을 잘 알고 있으며, 도요다 대변인은 "우리는 그런 자동차에 대해서 알지도 못하고, 계획을 했다거나 어떤 것도 없습니다."라고 잡아뗐다.  

[Source:
AllCarsElectric]