2010 회계연도에 6,000대 판매를 희망하고 있는 일본에서 기본가격을 ¥ 376 만으로 (대략 U$40,700) 세전 가격이다.
일본에서 현재 ¥770,000의 전기자동차에 대한 인센티브를 감안한다면 미화로 $33,000 가 된다.
닛산은 4월 1일 목요일 부터 사전 주문을 받을 예정인데 미국에서도 동시에 사전 수주를 시작할 것으로 기대하고 있다. 닛산은 미국에서도 가격을 발표할 예정이라는데 일본 보다는 낮을 것으로 본다. 일본의 닛산 딜러들은 고객들이 보다 편리하게 Leaf 를 사용할 수 있도록 충전시절을 집이나 직정에 설치하는 것을 지원할 것이라고 한다.
전기료를 포함하는 금융 옵션은 일본에서는 제시할 것이라고 하는데... 아직은 전기자동차 사용시 연료비(전기료금) 휘발유값에 비해 월등하게 싸긴 하지만 차량 구입비가 부담이 되는 것만은 틀림없는 사실이다.
닛산이 미국에서 Leaf 판매가격을 발표했다. $32,780 에서 연방정부 $7,500 의 세금 감면하면 $25,280 라고 한다. 주정부의 추가 감세는 주 마다 다른데 캘리포니아 주는 $5,000의 세금 환급을, 죠지아 주는 $5,000의 세금공제, 오레곤 주는 $1,500 의 세금공제를 해준다. 자세한 내용은 아래 원문 참조.
Nissan also announced a lease program for the Leaf that will put you in the drivers seat for $349 a month for three years.
Earlier today, Nissan announced pricing for the Leaf in Japan. Base price will be ¥3.76 million (roughly $40,700 USD) before any tax breaks. With the current ¥770,000 EV incentive in Japan, that price will drop to a bit over $33,000.
Additionally, Nissan will offer personal charging docks, which operate on a 220-volt supply. Nissan is providing these home-charging stations as part of a one-stop-shop process that includes a home assessment by a certified technician to ensure that your garage is plug-in ready. The average cost for the charging dock plus installation will be $2,200. But charging docks and installation are eligible for a 50% federal tax credit up to $2,000. So after the tax credit, the average cost for the charging dock would be $1100.
Starting April 20, interested customers who have signed up at nissanusa.com can put down a refundable $99 reservation fee. Official ordering doesn't start until August with deliveries scheduled to start in December. The Leaf goes on sale nationwide by the end of 2011.