2010년 9월 6일 월요일

Steve Bowen from S'pore

스티브 보우엔(Steve Bowen)은 내가 기아자동차 해외영업본부에 있을 때 해외 홍보담당로 채용하여 같이 2년여년 동안 나와 같이 일했던 사람이다. 2002년 한해 동안 그는 나와 같이 기아의 브랜드 이미지 개선과 제고를 위해 같이 일했던 잊지 못할 직원 중 한 사람이다. 오늘 그가 개인 일로 서울에 온 김에 나를 만나고 싶다면 저녁식사를 초대해서 그를 만났다.

I hired Steve Bowen as PR team leader of international business division of Kia Motors  and he worked for me for almost two years until I retired from Kia COO in early 2003.

The year 2002 was a special time for Kia when we made such distinguished achievement in enhancing awarness of Kia brand and upgraded the brand image in the global markets.

 

He came to Seoul on his personal matter and he invited me for dinner at Hilton hotel out of his busy schedule.

 

그는 한국에서 10년 가까운 기간 살면서 한국의 회사에서 근무하는 동안 커뮤니케이션이 제대로 되는 회사를 보기 힘들었다며 홍보를 이해하는 보스를 만나보지 못했다고 했다.  그는 나와 일했던 때가 제일 익싸이트 했다면서 언제나 신이 나서 일했던 시절을 잊지 못한다고 했다. 나는 그가 기아에서 근무하면서 그의 책임감과 기업 이미지 홍보를 위한 신선한 아이디어를  제언하며 자발적으로 일을 찾아서 하는 그를 높이 평가하고 아꼈었다.

Before he joined Kia he used to work for some Korean companies in Seoul where, Steve said, he had experienced lack of communication skill in Korean employers not only because of language barrier but also a wrong perception about public relation. He mentioned that he often think the good old days when he as PR manager worked for me at Kia and it was most exciting. During his tenure as PR manager he always worked proactively with some fresh idea that could well work for Kia. At that time Kia was  struggling in the market mainly due to its bankruptcy in prior year before it was acquired by Hyundai and I would say he was a good part of my dream team of Kia when the company was in a turning point.