2010년 10월 6일 수요일

소나타 NHTSA 충돌시험 최상 등급 판정 획득

미국의 고속도로 교통안전 국(NHTSA)의 충돌 시험에서 BMW 5 씨리즈와 현대 소나타가 새로운 등급제에서 최상등급(☆☆☆☆☆)을 받았다고 전한다. 우리나라 일부 삐뚤어진 비판 세력들이 날조하는 소나타 차체는 알루미늄 포일이라고 비아냥거리는 사람들은 이 기사를 보았으면 하는 바램으로 여기 오토모티브 뉴스에 오른 기사를 따 올린다.
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(Bloomberg) -- BMW AG's 5 series and Hyundai Motor Co.'s Sonata got the highest rating among passenger cars and trucks tested for crashes under a new U.S. rating sysWASHINGTON tem.

Female crash-test dummies were added to the male figures for the first time as the U.S. National Highway Traffic Safety Administration rated 34 models under a redesigned testing regime, the regulatory agency said today in a statement.

BMW's four-door, rear-wheel-drive 5 Series and the latest model of Hyundai's Sonata were the only vehicles in the first batch rated to receive five stars, the top overall safety score. Both vehicles scored five stars on side-crashes and rollovers and four stars in frontal crashes

"Through new tests, better crash data, and higher standards, we are making the safety ratings tougher and more meaningful for consumers," Transportation Secretary Ray LaHood said in the statement.

Nissan Motor Co.'s Versa received the lowest overall rating of two stars, scoring four stars in rollovers, three in frontal crashes and two in side crashes.

The new crash tests include dummies representing women, who tend to be smaller than the male figures used exclusively in the past and may be harmed differently in an accident, according to NHTSA. The new dummies also collect data about injuries to the chest, head, neck and legs while the old ones measured only chest damage.

NHTSA has also begun compiling an overall rating for each model for the first time rather than reporting only the front, side and rollover collision results.

Automakers had questioned the redesigned safety ratings because they aren't directly comparable to the ratings they replaced, potentially creating confusion.

The agency said it is continuing to test cars and trucks and plans to add the results as they are complete to its website at safercar.gov.

In a statement, the National Automobile Dealers Association said: “We support the federal government's efforts to enhance safety information to allow for more informed purchasing decisions by vehicle shoppers."

The NADA said it would provide dealers with information about these points:

• New Car Assessment Program (NCAP) scores for model year 2011 may be lower than for previous models of the same vehicles, but that does not mean they are less safe, the NADA said.

• NCAP scores for 2011 and later vehicles should not be compared to those for previous model years, the NADA said.

• Overall ratings scores reflect a weighted average of the three crash test results. All new vehicles are subject to rigorous Federal Motor Vehicle Safety Standards, the NADA said.

• The NCAP label will not be updated until the 2012 model year. The best source of NCAP information is
www.safercar.gov.

• Only 50 or so models are NCAP tested in a given model year, the NADA said. Test results are made public as they become available.


Read more: http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101005/RETAIL/101009936/1246#ixzz11XEqVlwu

일본의 에너지 자급 구상

일본도 세계 어느 나라와 마찬가지로 원유 수입 의존도를 낮추기 위한 방법을 찾고있다. 풍력이나 태양광 같은 재생 에너지를 지향하는 나라와는 달리 일본은 오프쇼어 해저에서 발견된 영구 동토층에 있는 빙수화물(frozen hydrates)에서 메탄 가스를 추출하는 길을 모색하고 있다.

 

일반적으로 메탄 하이드레이트로 알려지고 또 불 얼음(fire ice) 또는 MH라고도 하는 가스는 추출하기가 어렵다고 한다. 왜냐하면 해안에서 30 km 떨어지고 수심 300 m인 해저 밑에서 발견되며 잘 못하면 환경 재앙을 불러 일으키기 때문이다. 일본 정부의 무역성은 논쟁이 일고있지만 에너지 자급이라는 명목으로 시추를 위한 10억 달러 이상의 자금을 요청했다.

 

일본은 해저에 현재의 연료 사용량 기준으로 100년을 사용할 수 있는 양의 천연 메탄가스를 추출할 빙수화물이 부존되어 있다고 조사에서 밝혀졌다. 일본은 내년 봄부터 일본 열도 동남 해안에 해저에 시추할 수 있기를 희망하고 있다. 내년에 뚫을 해저 유정은 해저층에 부존되어 있는 빙수화물에서 추출하는 가스가 상업적으로 가치가 있는 것인지를 시험하는데 사용될 것이라고 한다.

 

만약에 성공하면 일본 정부 당국은 2018년부터 상업적은 가스 추출을 목표하고 있다. 물론 실패할 위험도 많다. 시추가 실패한다면  전문가들은 채굴 시도가 매탄 가스층을 불안정하게 만들어 환경의 대 재앙을 일으킬 수도 있다고 예상하고 있다. 메탄 수화물은 이산화 탄소보다  스물한 배나 더 강한 환경 파괴를 일으킨다고 한다.

extracting methane gas from the frozen hydrates


[Source: Guardian.co.uk]