2010년 2월 8일 월요일

적재적소

신장개업하는 친구에게 화환을 보내라고 꽃가게에 주문을 했다. 꽃가게에서 배달한 화환에는 [편안히 잠드소서]라는 문구가 들어있는 것을 본 가게 주인이 문구가 잘 못된 것을 보고 화를 내면서 꽃가게 주인을 나무랐다.

꽃가게 주인은 잘 못에 대해 사과를 하며 "사장님, 이런 실수에 대해 사과드립니다. 하지만 화를 내시기 전에 다른 쪽에 배달된 화환과 바뀌었는데 그쪽 장례식장에는 [새로운 곳 입주를 축하합니다]라고 써있는 화환이 배달 돠었다는 것 아닙니까?

 

Florist

 

A new business was opening, and one of the owner's friends wanted to send flowers for the occation. They arrived at the new business site, and the owner read the card, it said "Rest in Peace". The owner was angry and called the florist to complain.

After he had told the florist of the obvious mistake and how angry he was, the florist said, "Sir, I'm really sorry for the mistake, but rather than getting angry, you should imagine this: somewhere there is a funeral taking place today, and they have flowers with a note saying, "Congratulations On Your New Location."