2009년 12월 8일 화요일

Help Desk - 컴맹들의 애로

True Telephone conversations recorded from various Help Desks around the U.K


Helpdesk: What kind of computer do you have?
Customer: A white one...



Customer: Hi, this is Celine. I can't get my diskette out.
Helpdesk: Have you tried pushing the button?
Customer: Yes, but it's really stuck.
Helpdesk: That doesn't sound good; I'll make a note ...
Customer: No ... wait a minute... I hadn't inserted it yet... it's still on my desk...    sorry ....


Helpdesk: Click on the 'my computer' icon on to the left of side the screen.
Customer: Your left or my left?



Helpdesk: Good day. How may I help you?

Male customer: Hello... I can't print.
Helpdesk: Would you click on start for me and ...
Customer: Listen pal; don't start getting technical on me! I'm not Bill Gates damn it!


Hi good afternoon, this is Martha, I can't print. Every time I try it says 'Can't find printer'. I've even lifted the printer and placed it in front of the monitor, but the computer still says he can't find it...



Customer: I have problems printing in red...
Helpdesk: Do you have a color printer?
Customer: No.



Helpdesk: What's on your monitor now ma'am?
Customer: A teddy bear my boyfriend bought for me in the supermarket.



Helpdesk: And now hit F8.
Customer: It's not working.
Helpdesk: What did you do, exactly?
Customer: I hit the F-key 8-times as you told me, but nothing's happening...



Customer: My keyboard is not working anymore.
Helpdesk: Are you sure it's plugged into the computer?
Customer: No. I can't get behind the computer.
Helpdesk: Pick up your keyboard and walk 10 paces back.
Customer: OK
Helpdesk: Did the keyboard come with you?
Customer: Yes
Helpdesk: That means the keyboard is not plugged in. Is there another keyboard?
Customer: Yes, there's another one here. Ah...that one does work!



Helpdesk: Your password is the small letter a as in apple, a capital letter V as in Victor, the number 7.
Customer: Is that 7 in capital letters?


A customer couldn't get on the internet.
Helpdesk: Are you sure you used the right password?
Customer: Yes I'm sure. I saw my colleague do it.
Helpdesk: Can you tell me what the password was?
Customer: Five stars.



Helpdesk: What antivirus program do you use?
Customer: Netscape.
Helpdesk: That's not an antivirus program.
Customer: Oh, sorry...Internet Explorer.



Customer: I have a huge problem. A friend has placed a screensaver on my  computer, but every time I move the mouse, it disappears!



Helpdesk: Microsoft Tech. Support, may I help you?
Customer: Good afternoon! I have waited over 4 hours for you. Can you please tell me how long it will take before you can help me?
Helpdesk: Uhh..? Pardon, I don't understand your problem?
Customer: I was working in Word and clicked the help button more than 4 hours ago. Can you tell me when you will finally be helping me?



Helpdesk: How may I help you?
Customer: I'm writing my first e-mail.
Helpdesk: OK, and, what seems to be the problem?
Customer: Well, I have the letter a, but how do I get the circle around it?

 

 

나 혼자만 컴맹이 아니라는 것에 위안을 하면서, 싸우디 아라비아 인  친구가 이것을 보내왔습니다. 그냥 웃으라고....
우리가 살면서 이런 통하지 안는 대화도 종종 있지요. 재미있게 읽으세요
.
I have recieved this jokes from my Saudi brother Abdullah Almajdouie. I am posting this just for laughing. Please enjoy. And thank you Abdullah.^^

 

PS  :  며칠 포스팅을 못할 수도 있을 것 같습니다. 빨리 돌아오겠습니다.

PS'1: 여러 이웃님들의 염려에 저의 신종 풀루도 물러나고 있습니다. 정말 감사합니다. 정겨운 이웃 블로거들 때문에 저는 힘이 나고 있구요.

남을 배려하는 양심

우리나라 자동차 運轉者중에는 남을 配慮하는 마음이 전혀 없는 것 같은 사람이 너무 많은 것 같습니다. 일인당 국민 所得 2만불인 나라의 국민이라고 믿기에는 너무나 한심한 行態를 보이고 있습니다. 언제인가 어느 신문에 他人을 배려하는 마음이 말라버린 世態를 안타까워하는 글을 올린 일이 있었는데 다시 몇가지 느끼는 것을 올려봅니다.

우리 동네에는 週末이면 주위에 큰 敎會堂이 있기 때문에 겪는 어려움이 고질화 되어있는 것이있습니다. 아무래도 믿지 안는 사람들은 믿는 사람들에 대한 기대는 보통 이상이라고 봅니다. 그 만큼 남의 模範이 되는 행동을 기대한다는 것입니다. 이 교회는 건물도 크려니와 尖塔 위에 세워진 十字架가 不均形的으로 워낙 크게 製作 設置되어 있기 때문에 건축물 미관상으로도 兇物스러워 믿지 안는 주민들의 눈총을 받는 터였습니다.

 

보통 단지내에 外部人 차량의 駐車를 禁하는 것은 비단 우리 단지 뿐만이 아니고 통념상 그렇게 理解되어 오고 있습니다.  그런데 日曜日만 되면 단지 앞 차도에 우리 단지 주민의 차가 아닌 생면부지 외부인의 자동차들이 사전 사후 讓解도 없이 갈가에 줄줄이 차를 세워 놓고 있습니다. 그것도 부족해서 步行者 건널목에 버젓이 세워져 있는가 하면, 네거리 모퉁에 四方에 자동차가 주차되어 있어 往復 2차선의 裏面 도로에 들어오고 나가는 차들이 여간 불편한 게 아닙니다.


네거리를 左右回轉 진입 또는 交叉하기 위해서는 왼쪽에서 오는 차가 없는지 確認해야 하나 주차되어 있는 자동차에 視野가 가려져 확인이 불가능하게 됩니다. 자칫하면 衝突事故를 誘發하는 原因 제공 혐의를 받을 수가 있습니다.  심지어는 二重 주차를 해놓고 車主는어디론가 사라져버립니다.
더욱 深刻한 문제는 주말만의 문제가 아니라는 것입니다. 週中내내 시내 어디를 가던 특정 大路를 빼고는(사실 대로에서도 자주 본다) 裏面道路에 가면 틀림없이 이런 現狀을 불 수있다는 것입니다.

자동차를 利用할 때는 내가 운전하고 있는 습성이 다른 사람에게 不便하게 하는 일이 없는지, 駐車할 때는 步行人이나 다른 運行車들에게 불편을 주는 일이 없는지 생각 해주었으면 하는 간절한 바램입니다.  우리보다도 所得이 적은 低開發 국가의 운전자들도 우리보다 훨씬 洗鍊된 운전 매너를 볼 때 왜 우리는 이렇게 밖에 안되나 하는 생각이 들 때가 많습니다. 운전 뿐만이 아닙니다. 내가 하고 있는 言行이 혹여 다른 사람을 불편하게 하는 일은 없는지 이번 일본에 登山하러 갔다 오면서 일본인의 秩序와 禮儀를 지키는 것을 보고 우리 스스로를 되돌아 보게 되었습니다.

Think You Are Smart? Try This Out...

Read this sentence:

FINISHED FILES ARE THE RESULT OF YEARS OF SCIENTIFIC STUDY COMBINED WITH THE EXPERIENCE OF YEARS.

Now count the F's in that sentence.
A person of average intelligence finds three of them.
If you spotted four, you're above average.
If you got five, you can turn over nose at most anybody.
If you caught six, you are a geniuos.

There is no catch. Many people forget the OF's
The human brains tends the see them as V's and not F's.

"참! 쉽지요, 잉?"

Peugeot FCEV

 

 

Peugeot 는 이번주 프랑스 리온에서 열리는 수소연료 테크널로지 컨퍼런서에 데모카를 선보일 것이라고 한다. 이 연구용 자동차는 307 CC 쿠페-컨버터블을 기반으로 했으며 순수 전기 에너지로 구동된다고 한다.

 

307 데모카는 주행거리 연장 파워트레인을 사용하는데 GM의 Volt와 비슷하다. 그러나 특히 우리의 주목을 끄는 것은 연장 주행을 위해 수소연료를 사용한다는 것이다. 완벽한 제로 에미션을 성취한다는 것이다.  

 

이 차에는 Johnson Controls-Saft 가 제작한 리티움-이온 배터리팩을 사용하는데 플러그-인으로만 몇 킬로미터를 가는지는 말하지 않았다. 그대신 Peugeot는 수소를 탱크에 가득 채우고 주행할 수 있는 총 거리만을 밝혔는데 500 km 가 넘는다고 했다.

 

Peugeot는 수소 소모는 100 km에 1 kg이었다고 주장했다. 그러나 현재로써는 지지 부진한 수소 충전소 설치 문제때문에 2020-2025년 까지는 상품으로써의 가치를 갖지 못할 것이라고 했다. 그러나 디젤 하이브리드는 2011년에는 시판할 것이며 이어서 일년후에 플러그-인 버젼이 나올 것이라고 했다.

 

[Source: Peugeot]